четвъртък, 2 май 2013 г.

Винаги трябва да имаме време за традициите


Пазя първото червено яйце цяла година




А вие боядисахте ли яйцата?
  

Колкото и да е зает човек, винаги трябва да уважава българските традиции. Въпреки натоварения график през последните седмици, тази сутрин и аз намерих време да изпъстря яйцата вкъщи. Няколко часа по-късно съм много изморена, но доволна от резултатите.
Както повелява традицията станах рано сутринта, измих и приготвих всичко и се захванах... Боядисах яйцата заедно със сина си. Много ме радва, че въпреки че вече е голямо момче, все още се радва на Великденските приготовления. 

Великденското пъстрене винаги е сплотявало семейството. Спомням си като дете колко се радвах, когато баба или мама шареха яйцата за празника, а аз винаги обикалях наоколо и помагах. Сега аз предавам традицията на сина си. 

Накрая както повелява традицията, взех първото червено яйце от тази година и смених миналогодишното. Т.нар. „велико“ яйце се смята за магическо. В някои краища вярват, че то пази къщата и земите през цялата година. Дай Боже, да пази и моето семейство! 

А вие боядисахте ли готови ли сте за Великден и пазите ли първото червено яйце? Споделете снимки и разкажете дали и как пъстрите яйцата у дома или залагате на класическите едноцветни комбинации.

Няма коментари:

Публикуване на коментар